winkelwagen 0

Home-made granola

gemberpoeder gojibessen graan granola havermout home made granola kaneelpoeder speculaaskruiden veenbes

Zo'n heerlijk krokante granola is altijd lekker en gezond in een kwak yoghurt ! Natuurlijk is het heel handig om een zakje granola mee te nemen uit de winkel, maar homemade granola is altijd zoveel lekkerder en wat belangrijk is, je kiest zelf wat je er bijvoegt. 

Ik zelf voeg er meestal ook wat gezonde kruidenpoedertjes bij zoals gember-, kaneelpoeder.

  • gemberpoeder (maagversterkend, braakstillend, goed voor de spijsvertering, verbetert de eetlust),
  • kaneelpoeder (geeft energie en is goed voor het denkvermogen)

Ingrediënten voor 4p

  • 250g havermout (goed voor je maag- darmwerking, stofwisseling en spijsvertering)
  • 50g gemalen hazelnoot (zitten vol antioxidanten, rijk aan vitaminen en mineralen)
  • 50g pompoenpitten (infectieremmende werking, goed voor blaas-, nier- en prostaatproblemen)
  • 50g zonnebloempit (antioxidant, zitten vol vitaminen en mineralen, ideaal als detox)
  • 2el chiazaad (superfood, wel opletten bij grote hoeveelheden, werkt bloedverdunnend)
  • 1 appel in stukjes (an apple a day, keeps the doctor away ! goed bij hart- en vaatziekten)
  • 4 el honing (natuurlijk antibioticum)
  • 4 el kokosolie (heel gezond alternatief voor klassieke vetstoffen)
  • 1 kl kaneelpoeder ( goed voor de eetlust, spijsverteringsbevorderend en een opwekkend en verwarmend kruid)
  • 1kl gemberpoeder (maagversterkend, braakstillend, goed voor de spijsvertering, verbetert de eetlust)
  • 4el rozijnen (gezonde zoetstof, boordevol kalium en fosfor, antioxidant)
  • 4el veenbessen (goed voor de blaas,urinewegen en prostaat)
  • 4el gojibes (vitamine C en E, immuunversterkend)

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 180°C. Meng de havermout noten, pitten, appelstukjes door elkaar. Voeg daarna het kaneel-, gember- en speculaaspoeder erbij en meng dit allemaal met de kokosolie en honing.
  2. Giet deze mengeling op een met bakpapier beklede bakplaat en bak 15 min. in de oven. Af en toe eens door elkaar scheppen.
  3. Laat afkoelen en meng er dan de gedroogde bessen en rozijnen door.
  4. Bewaar in een luchtdicht blik of bokaal.

Simpel en gezond !!!

 


oude post nieuwe post


schrijf een bericht

}